Aktuális webdizájn trendek



Az előző évtizedes kitekintésem után, most szeretném bemutatni nektek, hogy mi is számít igazán trendinek a piacon a 2018-as évben.
Talán amit leginkább elmondhatunk, hogy az idei évben nagyon nagy slágernek számítanak a weblapon az animációk és a mozgóképek, valamint a fix hátterek, melyeken például a szövegek vagy a menük mozognak (Pl.: a weboldalam első képe: dreamgraphics.hu). Természetesen vannak olyan oldalak, akik egy kissé túltolták a funkciót, ilyen például a frenetic.hu , viszont lévén, hogy egy fitness ruházattal foglalkozó oldalról beszélünk, ezt a stílust náluk egy kiváló reklámfogásnak könyvelhetjük el.

Mindemellett bár funkció szempontjából elég haszontalanok, mégis a teljes kijelzős képek a forradalmukat élik. Talán még emlékszünk azokra az oldalakra, melyeknek a főoldala annyi információt tartalmazott, hogy legtöbbször a görgőt sem kellett használni, hiszen egyben láthattuk az egészet, a főoldal tetején egy hosszanti slider helyezkedett el, mely egy olyan kép volt, ami tartalmazta az oldal, vagy a vállalkozás nevét. Na ma már elmondhatjuk, hogy a slider egy teljes képernyős kép, az oldalak pedig hosszantiak, és legtöbbször további hatalmas képeket, és minimális szövegeket tartalmaznak.

Beszéljünk kicsit a színekről is.
Nagyon kelendő manapság a letisztult stílus, melyet különféle színekkel lehet kombinálni. Talán a piac legkedveltebb trendjei, a sötét háttérre erős, határozott színek sokasága, a világos, pure stílus és az élénk neon színátmenetek. A felhasználásuk és az animációkkal, és illusztrációkkal való kombinálási lehetőségük végtelen, az eredmény pedig egy abszolút nyugtató hatású oldal, vagy pedig vibráló és futurisztikus. Mindenképpen remélem, hogy a következő évben nem sok változás következik be, hiszen abszolút látok potenciát ezekben a dizájnokban.